Verhoog je omzet met Google Ads remarketing

Adverteren via Google Ads is een krachtige manier om je boodschap aan je potentiële klanten over te brengen. Ondanks een doordachte strategie en pakkende advertentie uitingen, gaat slechts een klein percentage over tot aankoop. Het andere deel heeft interesse in je dienst of product, maar is nog niet klaar voor een aankoop of twijfelt nog. Om deze groep opnieuw te bereiken en te overtuigen van jouw product of dienst zetten we Google Ads remarketing in. In deze blog gaan we dieper in op hoe je remarketing effectief kunt inzetten en onze ervaring met remarketing.

 

Wat is Google Ads remarketing?

Voordat we verder gaan, nog even kort uitgelegd wat Google Ads remarketing is. Google Ads remarketing is het targeten van bezoekers van je website, of zelfs een specifieke webpagina. Hierdoor worden advertenties getoond, om deze bezoeker te overtuigen om weer naar jouw website te gaan en alsnog over te gaan tot conversie.

Remarketing werkt via cookies. Wanneer iemand jouw website bezoekt, en akkoord gaat met het plaatsen van een cookie, wordt de bezoeker na het bezoek een tijdje gevolgd in zijn online gedrag. Hierdoor kunnen er gerichte advertenties geplaatst worden op websites die hij bezoekt. Op deze manier proberen we hun interesse in onze producten of diensten opnieuw op te wekken.

 

Hoe zet je remarketing in via Google Ads?

Er zijn verschillende vormen van remarketing die ingezet kunnen worden via Google Ads. De meest voorkomende manier is het inzetten van (gepersonaliseerde) advertenties in het Display netwerk van Google. Eerdere bezoekers van je website krijgen jouw beeldadvertenties te zien wanneer ze gebruik maken van andere apps of websites.

Afhankelijk van jouw product of dienst kunnen ook andere vormen van remarketing voor je werken. Zoals remarketing voor zoekadvertenties. Bezoekers die na het bezoeken van jouw website zoeken op relevante gerelateerde zoektermen, krijgen jouw tekst advertentie te zien.

Of remarketing met video. Bezoekers krijgen relevante videoadvertenties te zien op YouTube over jouw product of dienst na het bezoeken van jouw website.

 

Onze ervaring met Google Ads remarketing

Remarketing brengt een aantal voordelen omdat je de potentiële klant opnieuw kan bereiken met gepersonaliseerde advertenties. Een voordeel is dat remarketing advertenties vaak goedkoper zijn dan reguliere advertenties, en de doelgroep heeft al aangetoond geïnteresseerd te zijn, omdat ze jouw website al eens bezocht hebben.

Daarnaast ben je enorm relevant. Je kunt heel specifiek aangeven welke mensen je wilt bereiken zoals bezoekers van een bepaalde pagina of bezoekers die in een bepaalde fase tijdens het afrekenen zijn afgehaakt. Hierdoor kun je de boodschap van de remarketing advertentie perfect laten aansluiten.

Een remarketingcampagne heeft vaak een hoger CTR en conversiepercentage, je advertentie is namelijk relevant voor de doelgroep. En de kosten per conversie liggen vaak lager. Omdat ze voor de tweede keer, of vaker, terugkeren naar je website, zullen ze meer bereid zijn om te converteren dan de eerste keer. En dat is te zien in de resultaten:

Google Ads remarketing resultaten

  • Een CTR van 4,75%
  • 5 conversies
  • Gemiddeld €14,50 per conversie (gemiddelde van het account €30,39)

 

Wat is er nodig om te starten met Google Ads remarketing

Om succesvolle remarketing campagnes op te zetten, heb je allereerst data nodig van website bezoekers. Deze data verzamel je door een Google Ads remarketing tag te installeren op je website. De minimale grootte van een remarketinglijst is 100 gebruikers. Dit lijkt misschien niet veel, maar als je bijvoorbeeld specifiek mensen wilt targeten die een bepaalde pagina hebben bezocht of een stap in het afrekenproces hebben gezet, dan kunnen die 100 gebruikers een hele waardevolle doelgroep vormen voor je remarketingcampagne.

 

Remarketing, een krachtige kans

Kortom, Google Ads remarketing biedt een krachtige kans om je omzet te verhogen door potentiële klanten opnieuw te bereiken en te converteren. Door gerichte advertenties te tonen aan mensen die al interesse hebben getoond in je producten of diensten, verhoog je de kans op een succesvolle conversie aanzienlijk. Met een goed doordachte strategie en de juiste targeting kun je niet alleen de effectiviteit van je advertentiecampagnes verbeteren, maar ook je marketingbudget efficiënter inzetten. Benieuwd naar hoe remarketing jouw bedrijf kan helpen groeien? Neem dan vandaag nog contact met ons, dan gaan we samen aan de slag met remarketing!