WAT WE DOEN.

Maximaal rendement uit je Online Marketing realiseren.
Door analyse van Customer Journe
ys + creatieve optimalisaties.

Funnel Optimalisatie = Online marketing optimalisatie

Funnel optimalisatie is een geïntegreerde aanpak van verschillende Online Marketing disciplines. Onze aanpak is gericht op het verbeteren van de digitale Customer Journey van jouw prospects en klanten. Datadriven en praktisch!

  • Van analyse van de customer journey >
  • Naar concrete verbeteracties >
  • En hulp bij de uitvoering >
  • Naar het monitoren en aantonen van de resultaten!

Focus op verschillende Funnel-fases

De lekkage zit doorgaans in verschillende fases van de Customer Journey. Wij onderscheiden de volgende Funnel-fases:


1. Bereiken: Vindbaar zijn en opvallen voor zoekers
2. Begeleiden: Van Click naar Zachte landing
3. Informeren en opwarmen (engagement)
4. Activeren en naar gewenst gedrag (converteren)
5. Opvolgen: Warme begeleiding naar tevreden klant, ambassadeurs en herhaalaankopen (nurture). 

 

Fase 1 Bereiken: Vindbaarheid & Zichtbaarheid

De reis een nieuwe klant begint bijna altijd met het zoeken en vergelijken in een zoekmachine. Circa 95% van de Nederlandse zoekopdrachten is in Google. Daarnaast is helpt algemene zichtbaarheid van een merk of product om zichtbaarheid in zoekmachines te vergroten. Denk hierbij aan adverteren en PR.

De Customer Journey begint dus vooral met vindbaarheid en zichtbaarheid in Google. Hoger in Google is hierbij erg belangrijk. Ook de presentatie binnen de zoekresultaten is van grote invloed op het aantal mensen dat doorklikt.

Fase 2 Begeleiden: Zachte landing & engagement

Nadat er vanuit Google is doorgeklikt landt de zoeker op de website. Hierbij is het essentieel dat dit een 'zachte' landing is. Dit betekent dat de bezoeker herkent waar hij terecht komt en dat de website aansluit op de informatie in Google. Bij verwarring (of lange laadtijd) is de kans +70% dat de bezoeker direct weer weggaat.

Na de zachte landing gaat de bezoeker op zoek naar meer informatie. Dit is de inhoudelijke oriëntatie. Ook zoekt de potentiële klant zekerheid over de betrouwbaarheid van de verkoper. Dit proces heet engagement. Als dit goed gaat dan wordt de bezoeker steeds warmer en stijgt de voorkeur om te kiezen voor deze aanbieder.

 

Fase 3 Engage: Informeren en opwarmen

Na geïnformeerd en opgewarmd te zijn is het tijd om de bezoeker te begeleiden richting contact. Of ander gewenst gedrag, bijvoorbeeld een nieuwsbriefinschrijving, offerte aanvraag of aankoop. Dit heet conversie.

Een belangrijke vuistregel bij activeren naar conversie is dat je je bezoekers hierbij vooral moet 'helpen'. Het zichtbaar aanbieden van actieknoppen én het aanbod van verschillende contactmogelijkheden zijn hierbij erg nuttig.

Fase 4 Activate: Conversie naar afspraak en aankoop

Fase 4 gaat om het verzilveren van de verkoopkans. Een conversie naar een aankoop gaat voor veel mensen via een afspraak of offerte. Stapsgewijs dus. Belangrijk is om verschillende customer journeys aan te bieden én makkelijk te maken. Uiteindelijk maakt de route naar een aankoop niet uit, als het resultaat maar hetzelfde is: een aankoop door een tevreden klant.

Fase 5 Opvolgen: Nurture & ambassadeurschap

In fase 5 draait het om het zorgvuldige en slimme online aftersales. De bezoeker is zojuist klant geworden of heeft hiervoor een afspraak gemaakt. De nieuwe relatie is gestart. Smeedt het ijzer wanneer het heet is en begeleid de nieuwe klant bijvoorbeeld naar een leuke vervolgactie.

De eerste stap is een (sympathieke) voltooidpagina met 'Lees als eerste over acties of nieuwe producten' of 'Volg ons en ontvang maandelijks nieuwe inspiratie'. Nog meer resultaat behaal je met een stapsgewijze opvolging, bijvoorbeeld per e-mail. In de Nurture-fase zijn er kansen in overvoed!

Zo, zullen we kennismaken?
Ja! Vertel mij meer over wat Funnel Optimalisatie kan betekenen voor mijn Online Marketing!

Wat is eigenlijk een Funnel?

Een funnel is het Engelse woord voor trechter.
In de marketing en sales wordt de Funnel gebruikt als model voor de reis van potentiële klanten naar daadwerkelijke klanten. We noemen dit ook de klantreis of Customer Journey. 

Echter, jouw funnel is helaas lek! In een trechter loopt uiteindelijk alle vloeistof door tot het smalste uiteinde. Potentiële klanten zijn helaas niet zo geduldig. Daarom is de funnel per definitie lek. De vraag is alleen, waar zit de lekkage?

Wij brengen de lekken in jouw funnel in kaart. Dit doen wij met verschillende analyse tools én op basis van jarenlange ervaring. Je krijgt van ons concrete verbeteracties en we helpen desgewenst bij de uitvoering. Tenslotte monitoren wij daarna de resultaten. Zo zie je al snel de optimalisaties in harde cijfers. Dit noemen wij Funnel Optimalisatie.

Wat is eigenlijk een Funnel?

Een funnel is het Engelse woord voor trechter.
In de marketing en sales wordt de Funnel gebruikt als model voor de reis van potentiële klanten naar daadwerkelijke klanten. We noemen dit ook de klantreis of Customer Journey. 

Echter, jouw funnel is helaas lek! In een trechter loopt uiteindelijk alle vloeistof door tot het smalste uiteinde. Potentiële klanten zijn helaas niet zo geduldig. Daarom is de funnel per definitie lek. De vraag is alleen, waar zit de lekkage?

Wij brengen de lekken in jouw funnel in kaart. Dit doen wij met verschillende analyse tools én op basis van jarenlange ervaring. Je krijgt van ons concrete verbeteracties en we helpen desgewenst bij de uitvoering. Tenslotte monitoren wij daarna de resultaten. Zo zie je al snel de optimalisaties in harde cijfers. Dit noemen wij Funnel Optimalisatie.

Wij maken gebruik van cookies!

Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord dat deze website cookies plaatst op uw apparaat. Een cookie is een klein tekstbestand dat door de website wordt gebruikt om de website te laten functioneren en uw bezoek efficiënt te maken.

Klik op akkoord voor een volledig werkende website, of bekijk eerst de details op de detail pagina alvorens u akkoord gaat.