SEO-content strategie

Ontdek de kracht van
relevante informatie
op basis van harde cijfers

Door zoekmachine optimalisatie (SEO) krijg je meer relevante website bezoekers, leads en klanten.

 

Met SEO-content op de website groeit het aantal websitebezoekers en leads. SEO-contentmarketing is een krachtig en zeer duurzaam marketinginstrument, en fijn op basis van harde cijfers.

Wat is Contentmarketing?

Marketing is simpel gezegd het vakgebied van marktbewerking om daarmee producten of diensten te verkopen. Om marktaandeel te verwerven. Marketing = market + getting.

CONTENT betekent letterlijk inhoud, in de betekenis van inhoud van informatie voor consumenten. Deze content kan zowel tekstueel als (audio)visueel zijn. Contentmarketing is het maken en verspreiden van informatie met een marketingdoel.

Dus met het doel om een consumentenmarkt te bewerken en marktaandeel te verwerven. Dit betekent doorgaans het verkopen van producten of diensten.

Contentmarketing is daarom een vorm van indirecte marketing en veel consumenten vinden dit een prettige manier om met (nieuwe) producten of aanbieders in aanraking te komen.

Contentmarketing in de customer journey (Funnel marketing)

Funnel Marketing kijkt naar de contactmomenten met klanten tijdens de gehele klantreis. Contentmarketing is hierin uitermate belangrijk en heeft verschillende functies in verschillende fases van de klantreis. De eerste fase gaat over zichtbaar en vindbaar zijn voor (nieuwe) klanten.

Hierin bepaalt de content van een website voor een zeer belangrijk deel hoe websites worden gevonden door zoekmachines (Google). En dus ook of en hoe je website wordt gevonden door potentiële klanten.

Wat is SEO-content strategie?

SEO-content strategie is een planmatige aanpak van de content van een website op basis van zoekdata van zoekmachines zoals Google, met het doel de zichtbaarheid in zoekmachines te optimaliseren.

Een website met content die aansluit bij daadwerkelijk zoekgedrag in zoekmachines, zal zonder twijfel beter gevonden worden en dit zal leiden tot meer websitebezoek.

Waarom SEO-content strategie databased?

Bij de SEO-contentstrategie leveren zoekmachine-data de input voor het contentplan voor de website, zowel in onderwerpen als in woordkeuze en volgorde van prioriteit.

Met de SEO-content wordt de website ingericht en gevuld in lijn met concreet zoekgedrag in de markt.

Echte informatiebehoefte uit Google data

Een SEO-content strategie zorgt er daardoor niet alleen voor dat de website beter gevonden wordt in zoekmachines, maar zorgt er ook voor dat we website concreet voorziet in de (actuele) informatiebehoeften van de doelgroep.

SEO-zoektermenonderzoek als basis voor contentstrategie

De veel gebruikte zoektermen, keywords en bijbehorende zoekvolumes in het domein van een product en website zijn de bouwstenen voor de SEO-content strategie. Deze data zijn helaas niet kant-en-klaar beschikbaar.

Onze SEO-specialisten brengen ze in kaart door middel van een zoektermen onderzoek. Ook kijken we hierbij naar de SEO-positie van eventuele concurrenten, relevante onderwerpen uit de actualiteit en onderwerpen die voor de doelgroep mogelijk gerelateerd zijn aan de oriëntatie. Hiermee maken we een uitgekiende SEO-contentstrategie voor de website.

SEO-contentstrategie geeft input voor korte en langere termijn.

SEO optimalisatie heeft niet alleen altijd wat tijd nodig om zichtbaar te worden, het is tevens een continu proces. Dit komt enerzijds doordat zoekmachines, vanuit hun streven naar relevantie, het regelmatig actualiseren van content extra waarderen.

Ook is in zoekmachine marketing de kans groot dat concurrenten ook bezig zijn met SEO of daarmee gaan beginnen als hun organisch verkeer afneemt of verhuist.

Wil je meer informatie over SEO-Content strategie?

Laat het ons weten en we nemen snel contact met je op. 

Wat is SEO?

SEO is de afkorting van ‘Search Engine Optimization’ en betekent dus Zoekmachine optimalisatie. SEO is een specialisme gericht op het optimaliseren van een website om hoger in de niet-betaalde (organische) zoekresultaten van Google of Bing te komen.

Bij SEO optimalisatie kijken we naar een combinatie van content, linkbuilding en de techniek van de website. Samen zorgen deze pijlers ervoor dat het Google algoritme beter begrijpt waar je website over gaat en een hogere kwaliteits- en relevantiescore toekent.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO-content marketing is krachtig en duurzaam.

En op basis van harde cijfers. Dus lekker concreet!

“Google streeft naar relevantie, en daarom geven ze extra waarde aan het regelmatig actualiseren van content”

“Circa 80% van de mensen met een oriëntatie- of koopintentie gebruiken Google om informatie in te winnen.”

Meer weten over de Funnel aanpak?

We vertellen je er graag meer over.