Contentmarketing met resultaat

Content marketing is doelbewust,
relevante informatie bieden

Als je content publiceert over de informatie die je (potentiële) klant zoekt, dan is het een kwestie van tijd totdat je gevonden wordt.

Welke pagina’s bekijken je bezoekers? Vinden ze daar de informatie die zij verwachten? Waar haken bezoekers nu af in hun oriëntatie- of aankoopproces? Hoe kan ik meer leads of klanten via mijn website generen? Bij conversie optimalisatie vinden we antwoorden op al deze vragen. Wij zijn de conversie optimalisatie specialist met kennis, tools en ervaring om het rendement van je website of webwinkel te verbeteren.

Wat is Contentmarketing?

Conversie optimalisatie wordt afgekort als CRO en staat voor ‘Conversie Ratio Optimalisatie’. Conversie betekent het omzetten van een bezoeker naar een klant of lead. Door conversie optimalisatie wordt dus het rendement verhoogt uit gelijke bezoekersaantallen.

Goede contentmarketing vergroot je bereik

Bij het analyseren van klantgedrag kijken we onder andere naar de gebruiksvriendelijkheid van de website, het klikgedrag, de inhoud van de content en de juiste conversie buttons op de juiste plaats. Al deze factoren kunnen grote invloed hebben hoe bezoekers zich gedragen op je website.

Hoe draagt contentmarketing bij SEO?

Voor elke partij met een website is conversie optimalisatie interessant. Uiteraard moet je website wel op stabiele basis bezoekers krijgen. Naarmate een website meer bezoekers trekt wordt het relatief eenvoudiger om gedrag te analyseren en pijnpunten aan te wijzen. Bij grotere bezoekersaantallen kun je met conversie optimalisatie ook meer impact maken. Er zijn immers meer bezoekers die een klant of lead kunnen worden.

Hoe contentmarketing voor meer conversies binnen je website zorgt

Conversie optimalisatie is altijd maatwerk, omdat elk website anders in elkaar steekt en ander gedrag bij bezoekers laat zien. Wel hanteren wij een vaste werkwijze waarbij transparantie en gestructureerd werken voorop staat. Samen met de opdrachtgever bepalen we de focus en de perfecte Content-strategie.

Contentmarketing voor meer resultaat, begint altijd vanuit data!

Als je content inzet voor je marketing, dan wil je er iets mee bereiken. Of dit nu meer nieuwe bezoekers op je website is, vanuit Social media of Google (SEO) is of om te zorgen dat bezoekers de juiste informatie vinden binnen je website, waardoor ze vaker voor jou kiezen. Essentieel is om te weten waar je content over moet maken. Bij ons begint dit altijd met data. Denk hierbij aan een analyse van de meestgebruikte zoektermen in zoekmachines. Ook kijken we naar welke webpagina's het beste presteren en/of welke Social posts het goed doen.

Wil je meer weten over datadriven contentmarketing of heb je interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek?

Tekengebied 1

Relevante content is essentieel, want ze bereikt en overtuigt klanten om voor jou te kiezen.

“Circa 80% van de mensen met een oriëntatie- of koopintentie gebruiken Google om informatie in te winnen.”

Meer weten over de Funnel aanpak?

We vertellen je er graag meer over.