Conversie optimalisatie (CRO)

Je website zó inrichten, dat bezoekers converteren

Door CRO werkt je website beter en krijg je meer klanten uit hetzelfde aantal bezoekers.

Bij conversie optimalisatie draait het dus om het rendement van je website. Wellicht ontvang je al veel bezoekers op je website of webshop, maar heb je geen idee welk gedrag zij op de website laten zien. Welke pagina’s bekijken je bezoekers? Vinden ze daar de informatie die zij verwachten? Waar haken bezoekers nu af in hun oriëntatie- of aankoopproces? Hoe kan ik meer leads of klanten via mijn website generen?

Bij conversie optimalisatie vinden we antwoorden op al deze vragen. Wij zijn de conversie optimalisatie specialist met kennis, tools en ervaring om het rendement van je website of webwinkel te verbeteren.

Wat is Conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie wordt afgekort als CRO en staat voor ‘Conversie Ratio Optimalisatie’. Conversie betekent het overgaan tot gewenst gedrag, dus het omzetten van een bezoeker naar een klant of lead. Door conversie optimalisatie wordt dus het rendement verhoogt uit hetzelfde bezoek.

Conversie optimalisatie begint bij een
heldere analyse

Bij conversie optimalisatie draait het om het analyseren van het gedrag van bezoekers op de website. Vervolgens richten we ons op het wegnemen van pijnpunten in de website of webshop, waardoor bezoekers sneller betrokken raken en gemakkelijker overgaan tot een aankoop of een contact.

Bij het analyseren van klantgedrag kijken we onder andere naar de gebruiksvriendelijkheid van de website, het klikgedrag, de inhoud van de content en de juiste conversie buttons op de juiste plaats. Al deze factoren kunnen grote invloed hebben hoe bezoekers zich gedragen op je website.

Hoe draagt conversie optimalisatie (CRO) bij aan je doelstellingen?

Voor elke partij met een website is conversie optimalisatie interessant. Uiteraard moet je website wel op stabiele basis bezoekers krijgen. Naarmate een website meer bezoekers trekt wordt het relatief eenvoudiger om gedrag te analyseren en pijnpunten aan te wijzen. Bij grotere bezoekersaantallen kun je met conversie optimalisatie ook meer impact maken. Er zijn immers meer bezoekers die een klant of lead kunnen worden.

Samen bepalen we een duidelijke CRO-strategie op basis van je doelstellingen. We gaan het gedrag op de website analyseren en komen met een overzicht van pijnpunten. Wil je meer klanten, leads of een hogere orderwaarde in je webwinkel? Afhankelijk van de doelstelling gaan we gestructureerd en stapsgewijs elementen veranderen op de site of verschillende paginavarianten testen. Door een duidelijke CRO-strategie en gestructureerde aanpak zal je gedrag beter begrijpen en meer bezoekers weten te veranderen in klanten of leads.

Hoe zorgen wij dat jouw website beter converteert?

Conversie optimalisatie is altijd maatwerk, omdat elk website anders in elkaar steekt en ander gedrag bij bezoekers laat zien. Wel hanteren wij een vaste werkwijze waarbij transparantie en gestructureerd werken voorop staat. Samen met de opdrachtgever bepalen we de focus en de perfecte CRO-strategie:

1. Website analyse en realistische doelstellingen

Een grondige CRO-analyse (data gedreven) vormt de basis van elk conversie optimalisatie traject. We noemen dit ook wel de 0-meting. Je ontvangt van ons een CRO-analyse die knel- en verbeterpunten van je website bevat. Op basis van de doelstellingen maken we een planning om de pijnpunten weg te nemen.

2. Wegnemen pijnpunten en doorvoeren verbeterpunten

In deze fase doen we hypotheses, maken we een testplan en doen we stapsgewijs aanpassingen op de website. Dit kunnen verschillende elementen zijn op de site zoals de opmaak van de pagina, content aanpassingen of button aanpassingen.

3. CRO-rapport met advies en aanbevelingen

Zodra we voldoende data hebben over de testperiode ontvang je van ons een rapport met adviezen en aanbevelingen. In dit rapport lees je of de aanpassingen het gewenste effect hebben en welke vervolgstappen we aanbevelen op het gebied van conversie optimalisatie.

Wil je meer weten over Conversie optimalisatie of eens van gedachten wisselen wat CRO kan doen voor jouw website?

Conversie Optimalisatie CRO door Funnel Optimizers online marketing bureau

Hèt CRO bureau voor meer resultaat uit je website!

“Soms converteert 1% van alle bezoekers naar een lead of klant, maar wat doen die ander 99% dan op de website?”

Meer weten over de Funnel aanpak?

We vertellen je er graag meer over.