Social Media advertising

Bereik gericht je doelgroep

Door Social Media advertising kun je jouw doelgroep zeer efficiënt bereiken.

Dit komt omdat Nederlanders veel tijd doorbrengen op allerlei social media zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. In tegenstelling tot veel andere kanalen, heeft social media een interactief karakter. Mensen laten hier veel bruikbare data achter wat enorme kansen biedt voor social media marketing.

Wat is Social Media advertising?

Social Media advertising is adverteren op verschillende social mediakanalen. Via betaalde campagnes kun je heel gericht specifieke doelgroepen bereiken. Binnen Social advertising bestaan er verschillende advertentiemogelijkheden die passen bij verschillende marketingdoelstellingen. De meest bekende social mediakanalen zijn Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat en Pinterest.

Hoe draagt Social Media advertising bij aan je doelstellingen?

Social advertising helpt om zowel branding- als salesdoelstellingen te bereiken. Voor het opzetten van succesvolle Social mediacampagnes gebruiken wij het See-Think-Do-Care-model van Google. In de See fase werken we aan het vergroten van je naamsbekendheid, in de think-fase zorgen we voor kwalitatieve websitebezoekers die interesse hebben in je producten en/of dienstverlening. De campagne in de Do-fase is erop gericht om websitebezoekers daadwerkelijk te verleiden naar een conversie. Dit kan een aankoop, afspraak of informatie aanvraag zijn. Het verleiden naar conversie kun je extra stimuleren door een persoonlijke actie of korting.

Wil je meer weten over Social Media advertising en heb je interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek?

Display advertising

''Ideaal middel om naams-bekendheid te vergroten of een actie bekend te maken.''

Geeft je de mogelijkheid om heel gericht een specifieke doelgroep te bereiken.

Meer weten over de Funnel aanpak?

We vertellen je er graag meer over.