Zoekmachine adverteren (SEA)

Optimaal rendement uit Google advertenties

Advertenties in zoekmachines zoals Google en Bing hebben de afgelopen jaren een steeds belangrijkere plek gekregen.

Deze tekst- en productadvertenties (Google Shopping) verschijnen boven de gratis, organische resultaten. Wanneer je optimaal vindbaar wilt zijn voor je potentiële klanten met topposities binnen Google, dan kan zoekmachine adverteren via Google Ads (Google AdWords) je helpen om dit doel te realiseren. Wij hebben de kennis, tools en ervaring om het rendement van je SEA (search engine advertising) campagnes te verhogen.

Hoe draagt zoekmachine adverteren (search engine advertising) bij aan je doelstellingen?

Op het moment dat iemand actief zoekt naar je producten of diensten dan wil je optimaal zichtbaar zijn. Daar draait zoekmachine adverteren, ook wel bekend als search engine advertising, om. Samen bepalen we de trefwoorden die je doelgroep vaak gebruikt als zoekterm. Dit kunnen specifieke trefwoorden (long tail), maar ook eerder in de customer journey, meer generieke trefwoorden (short tail) zijn. De keuze is afhankelijk van je doelstelling. Wil je meer verkopen? Je naamsbekendheid vergroten? Of gewoon meer bezoekers naar je website leiden? Daag ons uit om hier over te brainstormen.

Onze aanpak en visie op zoekmachine adverteren

In onze visie is ieder traject maatwerk, want iedere klant heeft andere doelen. Door jarenlange ervaring kunnen wij deze doelen vertalen in een heldere SEA strategie. Een SEA strategie bestaat uit:

Realistische doelstellingen

Vooraf bepalen we samen realistische doelstellingen aan de hand het beschikbare budget en de marktomstandigheden. Vervolgens gaan we bepalen hoe we de resultaten meetbaar maken, zodat we de doelstellingen bereiken.

Opstellen zoekmachine adverteren (SEA) strategie

Heldere doelstellingen zijn van invloed op de SEA strategie en campagne opzet. In deze fase doen we onderzoek naar zoekvolumes op trefwoorden, websitestructuur, productassortiment en concurrentie. Deze informatie vormt de basis voor een effectieve SEA strategie en optimale opzet van de advertentie campagnes.

Opzetten van advertentiecampagnes

Het opzetten van advertentiecampagnes creëren we op basis van de doelstellingen en strategie. Door de focus op de juiste trefwoorden, met de juiste boodschap op het juiste moment, creëren we optimale zichtbaarheid en vindbaarheid.

Wil je meer weten over Google Ads (AdWords) en Bing en heb je interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek?

Zoekmachine adverteren (SEA)

“Ruim 95% zoekt via Google. Daarom is SEA één van de meest effectieve marketing
strategieën”

Hèt Google Ads bureau om je vindbaarheid & zichtbaarheid in Google te verbeteren!

Meer weten over de Funnel aanpak?

We vertellen je er graag meer over.