Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zo hoog mogelijk in Google
(Zonder adverteren)
Door zoekmachine optimalisatie (SEO) krijg je meer relevante website bezoekers, leads en klanten.
Door structureel te werken aan je autoriteit, een doordachte content strategie en een perfect ingerichte website, zorgen wij voor hoge posities in zoekmachines zoals Google of Bing. Wij hebben de kennis, tools en ervaring om meer bezoekers, leads en kopers naar je website te generen via de organische (niet betaalde) zoekresultaten in Google of Bing.
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie omvat het optimaliseren van een website om hoger in de organische (niet betaalde) zoekresultaten van Google of Bing te komen. Zoekmachine optimalisatie wordt afgekort als SEO en staat voor ‘Search Engine Optimization’. Bij SEO optimalisatie kijken we naar een combinatie van content optimalisatie, linkbuilding en de websitetechniek. Samen zorgen deze pijlers ervoor dat het Google algoritme beter begrijpt waar je website over gaat en een hogere kwaliteits- en relevantiescore toekent. Dit heeft als gevolg dat je hogere posities krijgt op zoektermen of thema’s die voor jou relevant zijn.
Hoe draagt zoekmachine optimalisatie (SEO) bij aan je doelstellingen?
Circa 80% van de mensen met een oriëntatie- of koopintentie gebruiken Google om informatie in te winnen. Een zoekmachine vriendelijke website is dus de beste manier om meer bezoekers en klanten te genereren. Samen bepalen we een duurzame SEO-strategie op basis van je doelstellingen. We lopen de customer journey door en bepalen op welke trefwoorden, die je doelgroep vaak gebruikt als zoekterm, je zichtbaar wilt worden. Dit kunnen trefwoorden in de oriëntatiefase zijn tot trefwoorden die een koopsignaal bevatten. De keuze is afhankelijk van je doelstelling. Wil je meer verkopen? Je naamsbekendheid vergroten? Of gewoon meer bezoekers naar je website leiden? Daag ons uit om over jouw zoekmachine optimalisatie strategie te brainstormen.
Hoe zorgen wij dat jouw website hoog in Google komt?
Hoge posities in Google krijg je niet zomaar, daar is tijd en uitgekiende strategie voor nodig. De kans is namelijk groot dat je concurrenten ook bezig zijn met SEO. Je zal daarom begrijpen dat SEO optimalisatie een continu proces is om je echt verder te helpen het rendement te verhogen. Allereerst bepalen we de perfecte SEO-strategie:
Scherpe SEO-analyses
Grondige SEO analyses vormen de basis van de best passende SEO-strategie. We noemen dit ook wel de SEO-Scan of de 0-meting. In deze SEO-scan kijken we naar het zoekgedrag van je doelgroep, hoe je er nu voor staat en hoe je concurrentie het doet. Op basis van deze SEO-Scan wordt een concreet actieplan opgesteld waarmee we de online vindbaarheid van jouw website zo groot mogelijk kunnen maken.
Optimalisatie van content, techniek en autoriteit
Op basis van het actieplan gaan we op een structurele wijze de content, techniek en autoriteit van je website optimaliseren. De content optimalisatie en de technische optimalisatie zorgen voor het fundament om hoger in Google te ranken op voor jouw belangrijke trefwoorden of thema’s. Vervolgens gaan we je autoriteit verhogen door middel van social media en bloggen.
Heldere analyses van de SEO-resultaten
Als we aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie voor jouw website, dan wil je ook weten welk resultaat en rendement hieruit komt. Dat begrijpen wij heel goed. Daarom ontvang je van ons periodiek heldere analyses met de SEO-resultaten. Door monitoring van de SEO houden we grip op de resultaten en het rendement.
Wil je meer weten over SEO optimalisatie en heb je interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek?

Hèt SEO bureau om je vindbaarheid in Google te verbeteren!
“Circa 80% van de mensen met een oriëntatie- of koopintentie gebruiken Google om informatie in te winnen.”